Monday, May 5, 2014

TO BY SOM AJ JA SPRAVIL... A LEPŠIE! 4

Už po štvrtýkrát sa produkcia divadla elledanse spojí s mladou silou umelcov VŠVU aby vytvorili štvrtý ročník projektu s na prvý pohľad drzým, no posolstvo nesúcim názvom TO BY SOM AJ JA SPRAVIL... A LEPŠIE! Multipack kultúry zložený z predstavenia súčasného tanca (YouMake ReMake, elledanse company), vernisáže študentov VŠVU a afterparty RNGO+WALTER sa v divadle elledanse rozpúta 14.6.2014 o 20:00.


TERMÍN: 14.6 2014
MIESTO: divadlo elledanse, Bratislava
organizátor: MAROSBARAN + divadlo elledanse

TRAILER TOBY4:


PROGRAM
-------------------------------------------------------
::: 1.contemporary dance performance - divadlo elledanse :::
YouMake ReMake

trailer:



::: 2. vernisáž študentov VŠVU :::

Maroš Baran
"Som autorom projektu TOBY. Teší ma, keď môžem spojiť kreatívnych ľudí, ktorí na sebe makajú, ľudí, ktorí nečakajú na božie zjavenie ale chytia svoj osud do vlastných rúk, ľudí, ktorí sa neboja riskovať a ísť hlavou proti múru. Na TOBY4 vystavím svoj triptych "I am Afraid You Want To 2012"." M.B.

Rudá Sova
"Hlavnou myšlienkou mojej terajšej tvorby sú akési cestopisy.
Krajiny, ktoré som nikdy nenavštívila, ľudia, ktorých reálne nepoznám.
Jednou z nich je krajina Ísland, ktorá ma inšpiruje svojimi tvarmi a najmä farbami.
Je to zem, kde prevláda prírodná zložka nad spoločenskou.
(FARBA NAD VŠETKÝM)." R.S.

Paula Mekýšová

Jakub Jenčo
Neviem čo bolo na počiatku, neviem ani koniec tak píšem, škrtám, prepisujem .Slová ako najmocnejší nastroj ľudského myslenia. Slová, ktoré výtvárajú vety a myšlienky. Myšlienky, ktoré dokážu zmeniť zaužívané stereotypy. 

Soňa Flajžíková
Z přemíry kvítí je mi na blití
a z těch lidí co slepě vidí
dostávam žloutenku,
tyfus, lupenku.
Hlavně se stydím...
M.K.

Ivana Jancíková
"Moja tvorba sa zameriava na mapovanie pamate zvecnenej v miestach. Zaoberam sa urbanizmom, pamatou a rozpadom materialu. Casto experimentujem s technologiou a posuvam tradicne graficke techniky. Vela mojich  prac vyuziva najdeny material alebo experimentuje s jeho stopou. 

"Praca, ktoru budem vystavovat je akymsi zaznamom osudu jedneho opusteneho miesta. Na niekolkych kusoch platna su odtlacene hrdzave stopy a zaznamy, ktore pochadzaju z najdenych autentickych kusov zeleza." I.J.

Jakub Lobotka
"Venujem sa veciam skrytým pod povrchom. Skutočnostiam, ktoré nám môže  odhaliť čas, nový uhoľ pohľadu, skúsenosť či iná situácia. Zaoberám sa zbytočnosťou činnosti, eróziou skutočnosti, rozkladom osobnosti a problematikou pamäti. 
Séria grafík ukazuje vraky lodí vystupujúcich spod hladiny mora pri každom odlive a opäť miznúcich počas prílivu. Ide o pomalú a pravidelnú ukážku pominuteľnosti, o odkrývanie neznámeho pod povrchom." J.L.

Zuzana Kalips
Zo zdravotných dôvodov sa projektu nemôže zúčastniť.

Ernest Bevilaqua
"Taakže niečo o mne.. Najviac ma asi vystihuje dualita - konflikt.. boj medzi rozumom a citom, logikou a expresiou, konkrétnym a abstraktným, architektúrou a maľbou.. čo do značnej miery je cítiť aj v mojom rozdvojenom zameraní a tvorbe, kedy vo mne bojujú dva živly.. Ďalej ma fascinuje jedinečnosť charakteru, osoby, ľudia, ich myšlienky a pocity, vplyv okolia na ich vnímanie a celkový postoj ku svetu. :)..." E.B.

Zuzana Lexmannová
"Vystavené diela sú vytvorené na základe inšpirácie vlastnou prácou z predchádzajúceho semestra, ktorá bola založená na spolupráci s mnou zvolenými ľuďmi. Chcela som podať vizuálnu správu o tom, ako rozmanito sa ľudia ponímajú a ako vnímajú podobu druhých. Sú to teda portréty rozmanitosti - či už materiálovej alebo štýlovej, ktorá je kľúčovým slovom tejto práce." Z.L.

Romana Kovářová
"Na TOBY4 budem prezentovať výber z mojich grafických listov, kde sa odohrávajú rôzne vzťahy medzi čiernou a bielou, figúrou a priestorom, myšlienkou a emóciou...." R.K.

Nikola Kárníková
"Na VŠVU študujem  architektonickú tvorbu a  v letnom semestri som navštevovala ateliér grafického dizajnu 303 Pavla Chomu a Marcela Benčíka. Zaoberala som sa architektonickými textami a ich reinterpretáciami v grafickom dizajne, spôsobmi, akými čítať filozofický text, štruktúrami a vrstvami textov, ktoré vytvárajú hĺbku. Práca je súčasťou dlhodobejšieho celku a zároveň odkazom na iné texty / časti pripravovanej knihy." N.K.

Žofia Dubová
Chvíľu sa pozerám ako rastie strom.
Možno v ňom uvidím svoju dušu.
Ako napnutú kušu nad rozliatym snom.

V každom liste je ukradnutá spomienka.
A domienku, že je to tak,
potvrdzuje každý nechytený vlak.

Kristína Kubáňová
Kristína Kubáňová- malá ukričaná študentka ilustrácie v ateliéri prof.
Kállaya na VŠVU. Rada sa zaoberá všakovakými absurdnosťami – v živote
aj v tvorbe. Obľubuje kreslenie čudných zvieratiek a zvláštnych ľudí.
Je vášnivo zamilovaná do kávy. Zatiaľ sa jej ilustrácie nevyskytujú na
pultoch kníhkupectiev ale verí, že sa to raz zmení.

Emil Malecký
"V prácach sa často zaoberám figurálnym námetom s využitím klasickejších materiálov. V diele “Nicole“, ktoré prezentujem na výstave som v lipovom dreve zobrazil veľmi senzitívny moment priloženia pier ku sklu. Zaznamenal som okamih, ktorý ma v istom čase veľmi zaujal." E.M.


Tibor Kováč
Vo svojej tvorbe využívam nové médiá, ktoré sa snažím prezentovať ako nový, nepopísaný priestor, ktorý disponuje množstvom potenciálnych aparátov k produkcii vizuálnych diel. Staviam do kontrastu digitálne technológie s klasickými výtvarnými technikami a zároveň sa ich snažím harmonizovať. Obsahové znaky odkazujú na súčasnú dobu, konzum, odklon človeka od prírody, alebo nabaľovanie novej hmoty na pôvodné štruktúry, ktoré sa stali základom všetkého čo na nich časom vyrástlo. 



::: 3. afterparty RNGO + WALTER :::
http://www.mixcloud.com/goldenhavik/
http://www.mixcloud.com/filip_gucmann/

_________________________________________________________________________

WEB:

No comments:

Post a Comment